En sjuk tur-lördag!

Alltså igår, en SÅ bra dag! Måste ha varit någon stackare som hade jordens otursdag eftersom jag verkade fått extra mycket positiva grejer hela dagen.

Började dagen med att vakna, kolla serier och duscha. Sen satte jag igång med morgonens projekt vilket var att peppa My som gjorde högskoleprovet. Så jag satte upp håret, hämtade en skjorta, letade igenom HELA pappas garderob efter en slips och hittade tillslut en. Äger dock inga glasögon och ingen i min familj har heller, så tänkte offra ett par solbrillor men kom på att jag hade ett par gamla 3D-biobrillor som blev perfekta. Tejpade sen ihop typ 12 A4-papper, googlade "math equations", ritade upp några, hämtade Saras stativ+kamera med fjärrutlösare, tog bilderna, laddade in dom i datorn, mailade dom till mig själv, sparade dom i mobilen och la tillslut upp bilden på instagram. Insåg att det blev ett lite större projekt än väntat men det var roligt och My blev peppad!

Dagen fortsatte med en vända på stan med mamma och pappa, lunch på Vezzo där jag träffade ingen mindre än Johan Jivin från Movits!!!!!!!!!!!!!!!!!

Träffade Mathilda en sväng och hälsade på Cookies eftersom Klara är borta.

Min skruttonge till lillasyster kom hem från Hemavan så vi gosade lite! Sen kom grannarna över med sin lilla hund och bäbis på 9 månader. Hade så himla roligt hemma så jag höll på att glömma bort att jag skulle iväg till Frida.

Kom dit vid halv nio iallafall och hade en bra förfest med bra vänner! Jag och My ville ta oss till lokal före elva så vi började gå/halvspringa men insåg sju minuter i elva att vi inte skulle hinna. Men vad händer? Jo vi testar att lifta och första bilen stannar och skjutsar oss hela vägen fram. Vi springer till kön och är framme EN MINUT i elva!

De två sista bilderna... Snön öste ner i natt och ja, det var inte direkt det bästa vädret för en ordentlig walk of shame! Sista bilden är hur bron såg ut i fredags då det var snöfritt och bortsopat grus, saknar det redan!







 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0