Åsele marknad 2013

 
Okej. Vart ska jag börja? Jag och My hade snackat om antingen Trästock eller Åsele och tillslut bestämde vi oss för att japp, Åsele blir det. Så vi fick med oss Sandra och åkte iväg fredag efter jobbet. Sen slog vi upp tälten och undrade vad fan vi gjorde där egentligen.
Sen drack vi lite vin, vandrade runt på campingen och träffade några bekanta ansikten. Skrattade, pratade med randoms i toakön(bäst stället att hitta vänner på såna här ställen btw), snodde en hel del grejer(vilket vi lämnade tillbaka dagen efter), sov i kalla tält och vaknade upp av spöregn på tältdukarna.

Sen dagen efter gick vi en sväng på marknaden, bestämde oss för att äta och hittade Ken och Robin. Ken hade ett väldigt fint sår i ansiktet eftersom han hade ramlat rakt ner i en eld. Heja!

Sedan på kvällen började festen igen och jag han bara dricka några klunkar vin innan jag skulle gå till toaletten och jajjamen, jag stukade fotleden igen. Samma som för 1,5 månad sen. Så efter brutal smärta, illamående och 45 minuters konstant gråtandes fick vi hjälp av en tältgranne Jonathan som skjutsade oss till sjukstugan där jag fick uppleva den värsta smärtan i mitt liv hittills. 
Sjuksköterskan var nämligen tvungen att klämma på hela min fotled för att känna hur ledbanden kändes. Såna skrik visste jag inte att jag kunde göra ens. Fråga bara My och Sandra som satt i korridorren utanför och trodde att jag blev torterad inne i det lilla rummet.

Vi tog oss tillbaka till campingen och jag fick lite starkare smärtstillande, sov med foten i högläge på en hög av några väskor, kläder och en onepiece. Sedan vaknade jag några timmar senare och vi satt i vårt camp med Pontus, en nyfunnen vän som hatade alla och allt han sa slutade med att han skulle skjuta någon. Sen hittade han en vattenpistol fylld med vin och blev överlycklig eftersom han fick skjuta lite.

Sen åkte vi hem på söndagen, tack och lov.
 

Kommentarer
Postat av: pops

"Sen åkte vi hem på söndagen, tack och lov" HAHAHAHAHAHAHAHAHHAHA i die.

2013-08-06 @ 17:23:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0