Göteborg 2013

Ja som sagt, det blev lite av en spontanresa ner till Göteborg för mig och Sara. Mamma och Pappa var nere med sina vänner och såg Robbie Willams och sedan kom jag och syster ner torsdag-lördag för lite shopping och umgås.

Dom hade hyrt en lägenhet ute i Majorna där vi sov och sedan var vi inne i stan för shopping och liseberg och sånt där.

Pappa!
Mamma!
Lillasyster!
Anette!
Hard Rock Café!
Jag gick med stödstrumpa hela dagarna för att svullnaden i min nystukade fotled inte skulle bli större och det funkade faktiskt jättebra. Inte ett dugg mer svullet än det var när jag for, även fast det kanske inte är jättesnyggt.
En hel del väntandes vid provrum blir det ju. Här på golvet pga väldigt trött fotled och trötta ben i samband med avsaknad av pall eller pojkvänsfotölj.
Mot Liseberg!
Vi käkade på hamrestaurangen inne på Liseberg och där hade de ostron på menyn. Jag har aldrig ätit ostron så jag passade på att beställa in två st. Åt dock bara det ena, mest på grund av att det inte smakade så mycket. Smakade bara av citronen man klämde över och vinägretten så det var som dumt tyckte jag. Paellan jag åt vad dock godare.
Whie, karuseller! 
Och pariserhjul en stund innan vi begav oss hemåt.
Och på lördagen när vi skulle hem kom ösregnet från helvetet. Alltså på riktigt. Det var som ett skämt, jag har aldrig i mitt liv sett ett sådant regnoväder med blixtar och åska och allt möjligt.
Det regnade så mycket att det bubblade upp ur gatubrunnarna istället för att rinna undan vatten. Och denna korsning vi fastnade i med spårvagnen som inte kunde köra längre var det ca 50cm vatten i. Så vi fick ta en taxi ut till flygplatsen och som tur var tog vi oss dit i ett stycke.
Sen flög vi hem till Umeå igen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0