Stugan + Bjurholmsmarknad

Körde mot stugan på fredagen efter jobbet, vädret såg ju inte direkt lovande, och en liten stund efter detta började det regna och sedan regnade det nästan hela kvällen. Så det blev spel och pussel inomhus istället för att vara ute.
Busan var rätt nöjd över att få komma in ifrån regnet.
Sen fick jag träffa min fina älskling också. Har inte träffat min katt sen mitten på maj eftersom hon bor i stugan hela somrarna och leker tiger. Det är det bästa hon vet och hon blir rätt skygg när hon fått komma ut, hom är nämligen livrädd att hon ska behöva åka hem därifrån. Men fick klappa på henne i någon timme sen kom hon in och sov med mig i två timmar, lycka helt enkelt!
På lördagen åkte vi in till Bjurholm för marknad, kollade på kycklingar, klappade ponnysarna, trängdes med folk, åt en munk, provade kepsar, det vanliga alltså!
Sen på vägen tillbaka kunde jag och syster inte hålla oss så vi kikade in i en stuga som vart övergiven minst så länge jag levt, och systers kompis var också med. Vi hittade massa skräp mest men också en jordglob, lagfarten på huset(som kostade 490kr år 1919), en porrtidning från 1958
Sen släppte jag av Sara och Petra hemma hos henne och klappade på deras hundar lite.
Och när jag kom hem blev en liten gangster stannad av polisen precis utanför min häck så det kikade jag på en stund. Dock fick han åka utan böter! Lagom underhållning sådär.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0