Stukad fot

Ja. Alltså, det här vat ju jättejobbigt. Men jag har stukat min högerfot ganska brutalt. 

Blev en olycka vid festivalområdet då jag blev tacklad och föll. Inte mitt fel och en dum olycka men ja. Sen efter lite hjälp till cykeln cyklade jag till Grubbe och efterfestade i Lärkträdet. Hade ont och sådär men alkoholen bedövade ganska precis lagomt. 
Lindade foten med en bit filt och vävtape och det var inte så hjälpsamt. Vid 9 imorse började foten värka mer och mer. När folk vaknade i huset vid elva-tolv så gick Mamma Martina igång och undersökte och ringde sjukvårdsupplysningen och sin ortopedmamma och alla möjliga.
Slutade med att jag ringde 112 eftersom ingen kunde köra och dom kom och hämtade mig med ambulans! Var på Ålidhems Vårdcentral, sen upp på röntgen och sen fick jag åka hem.

Nu är kryckorna mina vänner för de närmaste veckorna och jag och Amanda är kryckvänner med stukade fötter och vi känner ungefär likadant om det.... 

Kommentarer
Postat av: evelina

Det kanske är något med festivaler och fossingar... Jag stukade min fot i sommar/höstas dagen före valvträskfestivlen. Så där hoppade jag runt på kryckor. bläkkk.
men som sagt, hoppas det går över fort och krya krya!

Svar: Jag känner mig lite bättre dag för dag så jag hoppas att det går fort för detta att gå över!
Anette Edlund

2013-06-03 @ 22:35:38
URL: http://www.evelinaronnback.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0