Vitchokladcheesecake med kladdkaksbotten och mangobitar med passionsfruktstopping!

Augustiölningen

Och lite så här såg det ut på årets augustiölning innan min mobil dog!

Frida 20 år!

Frida fyllde 20 år i lördags så vi drog ihop ett knytkalas som hette duga! Fanns så mycket mat och vi åt så mycket att vi höll på att spricka, bästa middagen jag ätit på sjukt länge!
Vi skålade, spelade med andra ord och massa annat kul, sen drog det iväg till Nydala!

Noliamässhäng

Hängde på noliamäsan i lördags på dagen i fem timmar, tog dock bara dessa tre bilder. Gjorde mest ingenting, hängde vid UPKFs byggställning, åt mat, jonglerade och blev faktiskt ganska bra på det!

Djungelstamp @Verket

Djungelstamp i fredags alltså. Sjukligt fett bara. Asbra. Ni skulle ha vart där!

Verkets toaletter bidrar till stämningen med röda lampor, klotter överallt och london-ounderground-svartklubb-känsla.
K.R.Ä.M
Fools Gate
Typerna som tog inträde och sådär. Checka Amandas blogg för bättre bilder än mina!
Mot slutet av kvällen såg danrummet ut som på bilden här nedanför. Man såg inte handen 10 cm framför ansiktet, ännu mindre folk som var och dansade där inne. Rökmaskin + stroboskop gör ett jävligt fett dansgolv dock!

Så tack till fina vänner som styr upp kickass evenemang, och tack till alla som var där och gjorde kvällen så överdrivet fet!

Sneakpic

Djungelstamp, to be continued!

DJUNGELSTAMP

Så, mina vänner har styrt upp en grej som händer på fredag. Och inte vilken jävla grej som helst, DJUNGELSTAMP! Har hört hemliga viskningar som utlovar rökmaskin, stroboskop, sjukt bra DJset som avlöser varandra, dans, knas, bra häng och lite till!
Så ta med en femtiolapp och kom, det kommer bli kul!

Du vill inte missa detta helt enkelt. Ses där.

Katten är hemma nu!

Bärplockarhelg

I fredags var jag hos Towe som vi firade hade fyllt 20, det var väldigt kul men jag har verkligen bara svarta skitbilder därifrån så he bli inge av.
Lördagen däremot åkte jag till stugan, plockade blåbär, solade och läste John Green, flöt runt i sjön på flytmadrasser med mamma och Annika, käkade fanstastisk grillmiddag och fick träffa katten lite.

På söndagen kom katten fram på morgonen då jag skulle köra hem så hon fick följa med. Sen låg vi på soffan, på en filt på gräsmattan och jag hann läsa ut Katherines. Sen cyklade jag och Lillasyster och plockade vildhallon och badade i älven. Sen dess har katten sovit mycket hos mig och jag har åter igen blivit crazy cat lady. Fattar inte hur jag kan vara borta från henne flera månader under somrarna, det är bäst att ha en katt som tar upp mer än halva sängen då man ska sova!

Sommarhagen

Var med Klara ute i sommarhagen och hälsade på SURF-hästarna en söndag. Det var typ 30 grader varmt och världens bästa klappa-lite-på-hästarna-väder!
Vi svängde även förbi på SURF där min Sigma stått under hela sommaren så jag fick gosa lite med henne också. Min fula fina kioskmongo till häst!

Midsommarfilm 2013!

Jag har en vän som är så himla magisk, Amanda heter hon! Och det är hon som har gjort den här filmen om våran midsommar. Kolla in hennes blogg för mer magi tycker jag.

Göteborg 2013

Ja som sagt, det blev lite av en spontanresa ner till Göteborg för mig och Sara. Mamma och Pappa var nere med sina vänner och såg Robbie Willams och sedan kom jag och syster ner torsdag-lördag för lite shopping och umgås.

Dom hade hyrt en lägenhet ute i Majorna där vi sov och sedan var vi inne i stan för shopping och liseberg och sånt där.

Pappa!
Mamma!
Lillasyster!
Anette!
Hard Rock Café!
Jag gick med stödstrumpa hela dagarna för att svullnaden i min nystukade fotled inte skulle bli större och det funkade faktiskt jättebra. Inte ett dugg mer svullet än det var när jag for, även fast det kanske inte är jättesnyggt.
En hel del väntandes vid provrum blir det ju. Här på golvet pga väldigt trött fotled och trötta ben i samband med avsaknad av pall eller pojkvänsfotölj.
Mot Liseberg!
Vi käkade på hamrestaurangen inne på Liseberg och där hade de ostron på menyn. Jag har aldrig ätit ostron så jag passade på att beställa in två st. Åt dock bara det ena, mest på grund av att det inte smakade så mycket. Smakade bara av citronen man klämde över och vinägretten så det var som dumt tyckte jag. Paellan jag åt vad dock godare.
Whie, karuseller!
Och pariserhjul en stund innan vi begav oss hemåt.
Och på lördagen när vi skulle hem kom ösregnet från helvetet. Alltså på riktigt. Det var som ett skämt, jag har aldrig i mitt liv sett ett sådant regnoväder med blixtar och åska och allt möjligt.
Det regnade så mycket att det bubblade upp ur gatubrunnarna istället för att rinna undan vatten. Och denna korsning vi fastnade i med spårvagnen som inte kunde köra längre var det ca 50cm vatten i. Så vi fick ta en taxi ut till flygplatsen och som tur var tog vi oss dit i ett stycke.
Sen flög vi hem till Umeå igen.

Göteborg i systerbilder!

Sex på morgonen, på väg till flygplatsen. Trötta.
Frukost på Umeå City Airport.
Flyg mot Sthlm>Gbg.
Buss från Landvetter till stan.
Lunch på Pizza Hut.
Paus i shoppingen för fika.
Paus för trötta ben i trappen ned till Carlings.
Spårvagn!
Middag på Hard Rock Café, jag åt ribs som alltid!
Obligatorisk Starbucksbild. Sara drack varmt kaffe i ett 30 grader varmt Gbg, smart hörru. Jag drack något som hette refresher med limesmak. Det är tydligen gjort på kaffebönor innan dom blir rostade och sedan i med limejuice. Gott som fan med is var det i värmen iallafall!
Prova kläder på topshop.
Vänta utanför provrum på Weekday.
Shoppingpåsar i mängder, inte alla i bild för det rymdes inte.
Lunch i parken för att vila extremt trötta ben men samtidigt njuta av vädret!
Köa på Liseberg.
Extremt roligt inne i spegelhuset. Alltså vi skrattade tills vi dog åt just den här spegeln, och självklart var det lite svårt att fånga på bild men vi var så sjukt roliga just här!
På väg hem från Liseberg. Sen hade jag inga fler systerbilder från Gbg.

Mat från flera tillfällen!

Matlåda känns väl aldrig särskilt glammigt men den här caesarsalladen var riktigt bra faktiskt!
Bjöd lillasyster på middag på Vezzo, deras oxfilépasta är riktigt god och den rekommenderar jag verkligen!
Det jag helst äter till middag om jag får välja och är ensam som ska äta.
Åt glass med lillasyster på Göteborg. Fick vänta 40 jävla minuter på den, dit går jag aldrig mer. Usch.
Gjorde sushi hemma hos Sara på Mariehem med My och Sandra!
Käkade burgare på Olles med Lucas, Adam, Petronella, Petter och Johan. Och Lucas och jag var så mätta att vi helst hade velat sova en stund. Trots att jag inte kunde få i mig hela min burgare och Lucas redan var övermätt tog han det självklart som en utmaning och åt resten av min. Sedan tog två av grabbarna whiskey på det.
Sedan cyklade vi till Lärkträdet igen och jag måste bara visa den här bilden på Kennard som kissar i handfatet. Alltså det är ju lagomt äckligt men alltså han är ändå fantastiskt smart måste jag erkänna! Han har ju lång päls och kattsanden fastnar i pälsen så han har kommit på att om han kissar i handfatet slipper han det och kisset rinner undan. Men still, min katt skulle ALDRIG få kissa i mitt handfat.
Och två bilder från i torsdags då vi var ute med sommarjobbarna från rese och care plus Håkan. Det var riktigt kul och fantastiskt bra mat på Båten! Jag rekommenderar sandwichen som jag åt, mycket kött och dressing kan inte bli fel!

När man måste fira att My fått semester!

PÄR!

Åsele marknad 2013

Okej. Vart ska jag börja? Jag och My hade snackat om antingen Trästock eller Åsele och tillslut bestämde vi oss för att japp, Åsele blir det. Så vi fick med oss Sandra och åkte iväg fredag efter jobbet. Sen slog vi upp tälten och undrade vad fan vi gjorde där egentligen.
Sen drack vi lite vin, vandrade runt på campingen och träffade några bekanta ansikten. Skrattade, pratade med randoms i toakön(bäst stället att hitta vänner på såna här ställen btw), snodde en hel del grejer(vilket vi lämnade tillbaka dagen efter), sov i kalla tält och vaknade upp av spöregn på tältdukarna.

Sen dagen efter gick vi en sväng på marknaden, bestämde oss för att äta och hittade Ken och Robin. Ken hade ett väldigt fint sår i ansiktet eftersom han hade ramlat rakt ner i en eld. Heja!

Sedan på kvällen började festen igen och jag han bara dricka några klunkar vin innan jag skulle gå till toaletten och jajjamen, jag stukade fotleden igen. Samma som för 1,5 månad sen. Så efter brutal smärta, illamående och 45 minuters konstant gråtandes fick vi hjälp av en tältgranne Jonathan som skjutsade oss till sjukstugan där jag fick uppleva den värsta smärtan i mitt liv hittills.
Sjuksköterskan var nämligen tvungen att klämma på hela min fotled för att känna hur ledbanden kändes. Såna skrik visste jag inte att jag kunde göra ens. Fråga bara My och Sandra som satt i korridorren utanför och trodde att jag blev torterad inne i det lilla rummet.

Vi tog oss tillbaka till campingen och jag fick lite starkare smärtstillande, sov med foten i högläge på en hög av några väskor, kläder och en onepiece. Sedan vaknade jag några timmar senare och vi satt i vårt camp med Pontus, en nyfunnen vän som hatade alla och allt han sa slutade med att han skulle skjuta någon. Sen hittade han en vattenpistol fylld med vin och blev överlycklig eftersom han fick skjuta lite.

Sen åkte vi hem på söndagen, tack och lov.

När systemet ligger nere på jobbet en fredag

Systemet låg nere på jobbet i ca 2 timmar en fredag på jobbet. Det låg nere i hela skandinavien så vad gör man då? Jo man blir bjuden på tårta och spelar fia med knuff på en musmatta. Jag är väldigt nöjd över fiaspelet eftersom det var jag som gjorde det med hjälp av Jonatans musmatta, en utskrift och ett gäng nålar!

Juristfest

Blev medbjuden av några arbetskamrater hem till Victoria för ett tag sedan där sommarjobbarna på lite olika avdelningar på Trygg Hansa skulle festa lite och sedan gå ut på tisdagsrex. Jag stannade dock bara en stund och när vi cyklade in till stan valde jag att vara förnuftig och cykla hem istället för till Rex då jag ändå inte var så sugen på att gå ut. Det var ju jobb dagen efter ändå. Men trevligt var det!

Båten med Klara

En kväll när jag och Klara drack lite vin och gick på båten som alltid är lika röd och fin på bilder.

Mys födelsedagskalas

Och My har haft födelsedagsparty också, det har jag inte hunnit lägga upp bilder på än. Har endast massa kassa bilder men bättre några kassa än inga, eller? Grattis i efterskott iallafall Pops!

Vi började med att äta tacos och blåsa upp ballonger och hänga upp dom. Sen rullade det in folk allt eftersom och lite senare på kvällen vandrade vi till hotellet där alla vännäsbor hänger under vännäsdagarna. Där tappade jag bort exakt alla vänner, väldigt bra gjort med tanke på hur litet det är där.

Hittade några holmsundsvänner istället och hängde med dom tills jag hittade någon att gå tillbaka till Mys hus med, efter att ha gått fel tre gånger såklart. Jävla Vännäs.

Sen somnade vi alldeles för sent och fick sova alldeles för lite eftersom någon snarkade som en motorsåg och sedan hängde vi i soffan hela morgonen och mådde precis som vi förtjänade.