Midsommar 2013!

Jag och Mathilda började dagen med att vara sena att möta upp de andra. Vi fick vända och hämta hennes sallad som hon råkade glömma men oj vad värt det var när vi satte oss och käkade då vi kom fram. 
Medan resten spelade kort inomhus.
Sen blev det lite kubbspelande och sånt där man måste göra på Midsommar för att det är bäst!
Och nästa grej blev att bygga en midsommarstång. Amanda gick ut i skogen och hittade två pinnar som fick kli kors, sedan klippte jag och Filip en del björkris och sen plockade vi massor med fina blommor som vi använde både till stången och fina midsommarkransar.
Mathilda hade gjort sin hemma med hjälp av köpta blommor och hjälp av hennes mamma, men det var en fantastiskt fin krans faktiskt! Var dock väldigt nöjd med min egna egenknutna krans av björk och fina blommor.
Holmsundsgänget kom dit och det var lite uppdelat först, mest på grund av att alla ville sitta och glassa i solen och inte springa runt så mycket.
Men sen kom grillandet igång!
Två av mina absolut bästa vänner. Vi kände oss himla fina när vi gick ner mot vattnet för att ta några bilder som förevigade My i klänning, det ser man nämligen inte ofta!
Sen var olyckan framme. Jag hade gått utan kryckor i två-tre dagar och hade inget bandage på foten under midsommar, men klev ner hårt från bron och foten svullnade upp. Så efter lite tårar, att jag lindat om den, lagt på lite ispåse och legat med foten uppe i ca en halvtimme var det bara upp och kriga igen. Kryckan fick hänga med åter igen så jag fick stappla runt en del.
Men sen blev det middag! Vi hade lite knytkalas där alla hade med sig något sen delade vi. Holmsundsgänget fick dock inte vara med på detta eftersom de inte hade med sig knytis som vi hade. Och Weste och Jakob hade lite egen date är under middagen.
Och sen blev det förfriskande drycker såklart.
Och mera kubbspelade, flunkyball och kramandes!


Här har jag ett gigantiskt glapp med att ta bilder. Det brukar bli så när festligheterna blir roliga, då har man inte tid att ha mobilen framför ansiktet hela tiden. 
Men häremellan hann man med att bada badtunna, spara vatten och duscha tillsammans, kyssas med snygga främlingar, prata deeptalk, skratta, sitta på bryggan, andas in midsommarnattsluften, kramas, tappa en vinflaska, plocka glassplitter, kyssas lite till och få myggbett såklart.



Senare blev det iallafall brygghäng, grillning och mysande i flera omgångar som sagt. 
Och man kunde inte se Amanda under hennes gigantiska hår när hom släppa ut uppsättningen.
Sen var vi vakna till sex på morgonen och snackade massa skit och skickade hem en dryg en. Men sen skrattade vi och blev bländade av blixten från mobilkameran och irriterade oss å myggor som surrade omkring när man skulle sova.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0